KoendeGeus.reismee.nl

NZ; eind noordeiland

Hallo allemaal,

de laatste keer online op het noordeiland van Nieuw zeeland. Morgen om 7.00 uur moeten we bij de ferry zijn en gaan we naar het zuideiland. We zijn sinds Taupo dus vertrokken naar de dagwandeling in een national park en hebben ook overnacht in de plaats national park. Van de stray-bus gingen uiteindelijk maar 11 mensen voor de wandeling; The Tongariro Alpine Crossing, omdat de weersvoorspellingen niet zo goed waren. Later op de dag regen en windsnelheden van 75km/u. We zagen wel bewolking aan de top van de bergen maar onze kant zag er goed uit, dus ik wilde wel gewoon de walk doen. UIteindelijk dus vertrokken voor deze 19.4 km lange wandeling. Iedereen moest berg/wandelschoenen aan en als je ze niet had, dan moest je die huren. Ze hadden mijn maat natuurlijk niet en wisten niet zeker of ze me de wandeling wel wilden laten doen. na een tijdje praten mocht ik toch op mijn eigen schoenen als ik maar erg voorzichtig was met afdalen. Daarna begonnen en de eerste 1.5 uur was prima weer en nog niet echt steil. The Tongariro Alpine Crossing gaat trouwens half over/langs mount doom van de lord of the rings movies. Na het eerste stuk en een korte pauze begon het klimmen pas echt en je zag al boven aan de berg dat wolken zich opstapelden. Het klimmen was behoorlijk zwaar en we liepen uiteindelijkde wolken/regen in. De wind was ook erg hard.We kwamen alveel professionele wandelaars terugkomen en die zeiden dat jebovenop niets kon zien en dat het erg nat/koud was en hard waaide. Toen besloten 9 manterug te gaan. Ik wilde eigenlijk wel verder naar de top en daar beslissen en gelukkig een andere jongen ook, duswij gingen samen verder. Uiteindelijkde top bereikt en je kon inderdaad niets zien. Nog een stuk verder gelopen door kraters om te kijken of het beter werd, maar dat was helaas niet het geval.Toen hebbenwij ook maar besloten om terug te gaan, ookal waren we al over de 7.5 km. Wewisten niet wat voor weer ons te wachten stond en wisten dat het aan de kantwaar we vandaan kwamen inieder geval nog vrij goed was.De wandeling uiteindelijk dus niet afgerond, maar toch blij datwe een poging hebben ondernomen en uiteindelijk nog een flinke afstand afgelegd en wel mooie uitzichten gehad toen het nog helder was. Met afdalen waren mijn schoenen trouwens inderdaad niet echt goed, dus dat was nog weleens glibberen en glijden.

Na de overnachting in national park doorgereden naar Wellington waar we er nu 3 dagen op hebben zitten. We hebben ondertussen eigenlijk wel een leuke groep gevormd en hebben daar eigenlijk vanaf het begin mee samen gereist en iedereen gaat morgen eigenlijk vertrekken, dus we blijven nog even samen als een groep. We eten samen, stappen samen en soms overdag wat activiteiten. Zozijn we gisteren met 8 man/vrouw 2.5 uur lang aan het lasergamen geweest en ook arcade-games. Was een actie en kostte maar 10 dollar, dus dat was een erg goede deal. uiteindelijk 5 of 6 ronden met lasergamen gespeeld, dus ook lekker zweten en actief. verder het museum van Nieuw zeeland bezocht (was slecht weer de eerste 2 dagen) en vandaag de botanische tuinen. De dames (Sabine+Jaenette (frans)) en Dustin (duits) zijn nu aan het koken, dus zo lekker eten. Van de groep vallen er soms een aantal af die andere reisplannen hebben, maar er komen ook weer anderen bij. We hebben het in ieder geval erg goed naar onze zin.

Als we morgen met de ferry op het zuideiland aankomen (3-3.5 uur), dan gaan we met Stray naar Abel Tasman national park en blijven we 2 nachten daar. Ook daar kunnen we weer veel activiteiten doen, maar dat ga ik morgen in de bus wel bekijken. Denk dat ik ga kayakken, maar ook even goed andere opties bekijken. Daarna blijven we 3-4 dagen in Barrytown.Ik hoop dat ik vanaf daar weer foto's kan uploaden.

Vooriedereen maar weer het beste en jullie horen van me.

Dikke knuffel,

liefs Koen

Ruben

Damn man, blijven goede verhalen! Suprieur dat er voor je gekookt wordt! ;)..

Marten is vanmorgen vertrokken naar Noorwegen, dus die is al weg! Ging best rap!

Dirk

Hee man, we zijn relatief dichtbij deze week. Ben een weekje in Vancouver, ook ubergaaf hier :)

Grtz, Dirk

Dirk

PS. Ben je ook zo benieuwd wat Marten allemaal vergeten is op de V479 ;)