KoendeGeus.reismee.nl

update vanuit Bangkok

Bij deze even een update vanuit bangkok met alle informatie die ik op dit moment heb...

Zolang de luchthavens in europa gesloten blijven is het voor de maatschappijen hier onmogelijk om iets te doen en blijft de status dat alles gecancelled is en je in contact met je airliner moet blijven. Ik heb net Cathay gebeld. Ik heb nu een direct nummer van een kerel gekregen waar ik rechtstreeks naar kan bellen, dus dat is wel beter. Zij hebben nu ook het nummer van mn guesthouse in Bangkok, zodat ze me kunnen bereiken als het nodig is. Cathay vliegt zelf niet rechtstreeks van Bangkok naar Amsterdam (maar over hongkong) en daarom is het doel om me over te boeken naar een andere airliner die wel rechtstreeks vliegt (zoals thai airline). Ik heb ook doorgegeven dat vliegen naar Stuttgart/frankfurt, basel, zurich (daar kan Sabine me oppikken), dusseldorf en brussel ook opties zijn, dus hopelijk maakt dat het wat makkelijker om me ergens in te boeken. Maar op zich weet ik dus nog niets en is het verder gewoon afwachten. Heb het wel een beetje gezien in Bangkok, maar het is in ieder geval beter en goedkoper dan in Hongkong. Ik zag verder dat ik wel ingeboekt ben voor een vlucht op 8 mei (!!!!), de eerste vlucht met plek, maar hoop toch echt wel dat ik voor die tijd thuis ben. Koninginnendag is toch wel het doel en hopelijk eerder. Belangrijkste is dat het luchtruim weer open gaat en als ik de berichten zo lees, dan gaat dat nu wel een beetje de goede kant op. Die vulkaan heeft ergens rond 1839 ook 1-2 jaar as uitgestoten en ik neem toch aan dat ze het luchtruim niet zolang gaan dichthouden ;).

Verder is de situatie in Bangkok relatief rustig. Je ziet wel meer politie en soms het leger (dikke humvees), maar heb nog geen demonstranten gezien. De spanning loopt wel iets meer op (zie teletekst 125), maar ik zal toch wel proberen er ver vandaan te blijven. Laten we hopen dat dat in ieder geval wel goed blijft lopen.

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/04/18/thailand.military.protests/index.html?hpt=T1 (Silom road is vrij ver van het gebied waar ik zit; vlakbij Khao san road)

Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten!

dikke knuffel en hopelijk tot snel!

Reacties

Reacties

frank

rond 1839 hadden ze nog geen vliegtuigen...:P
Maar wel %^&# dat je niets weet... hou ons op de hoogte!!
sterkte!!

Wim

8 Mei, huh!?!
Is er geen tussenoplossing, vliegen naar een luchthaven zo dicht mogelijk bij Europa (Noord Afrika) en dan met boot (Marseille of Spanje) / trein (vanaf Frankrijk gaat die hard) verder?

Hou je haaks in ieder geval, gelukkig zit je wel veilig.

truus kroeze

Ha Koen,
Ja, Ijsland houdt ons in de greep en met effect op de portemonnee. Hoop voor je dat je deze week kunt vliegen want 'verplicht' nog wat vakantie houden voelt ws ook anders. We hangen de vlag bijtijds voor je uit.
groetjes Piet en truus

Martin

Heeft iemand al enig idee hoe je de naam van die vulkaan uitspreekt. Het weer zal toch ook wel een keer mee moeten gaan werken?

succes en hou ons op de hoogte!

Dirk

Sterkte daar!!

Koen

tja het weer; dacht dat het altijd regent rondom ijsland en engeland... Nu is het opeens steeds lekker. En nee, geen idee hoe je uitspreekt. Ga morgen weer met cathay bellen en vragen of er misschien een optie is dat ik naar Rome vlieg of naar oostenrijk (want daar zijn de vliegvelden volgens mij wel weer open).. Maar verder inderdaad maar gewoon weer afwachten.

ps. het was 1821 lees ik net ;)

Reinier

Het NLR heeft vandaag metingen gedaan rond de aswolk om te kijken of de satellietmeldingen kloppen. Het is gebleken dat de satellieten uiterst nauwkeurig werken. Dit kan er toe leiden dat het luchtruim weer open gaat, zij het tot op een beperkte hoogte. Dit is uiteraard afwachten of het ook gebeurd.

Als het gebeurt kan het vliegverkeer in zeer beperkte mate in beweging komen, intercontinentaal verkeer krijgt voorrang.

Nog even volhouden dus... Kan je overdag nog iets doen behalve in de guesthouse zitten?

P.S. uitspreken van de naam is vrijvertaald: Eikwoejewoeliko

Reinier

Laatste update voor vandaag: Er mag weer gevlogen worden in Europa!! Bijvoorbeeld KLM zal morgen de helft van de Europese vluchten uitvoeren en zo'n 50 intercontinentale vluchten (waaronder morgenavond naar Bangkok). Is KLM misschien een optie?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!