KoendeGeus.reismee.nl

info

Hallo allemaal,

gewoon voor de geinteresseerden. Ik heb net een mailtje van Cathay Pacific ontvangen dat mn vlucht van Hongkong naar Schiphol is gecancelled. Aangezien ik morgen toch naar het vliegveld bangkok moet voor mn vlucht naar Hongkong, ga ik dan wel navragen wat de opties en mogelijkheden zijn. Heb daar nu geen idee van, maar ik denk niet dat ik zondagochtend op Schiphol te vinden ben. Dus nog maar even afwachten wanneer ik terug ben. Hoop dat ik morgen wat concrete informatie kan krijgen.

Nog steeds hopelijk tot snel!

x Koen

Reacties

Reacties

Ruben

Goed beroerd! Wat nu? Beetje op vliegveld hangen?

Annika

Misschien is het een teken dat je nog niet naar huis moet gaan! Get you asss back Down Under ;)!

Reinier

Update aswolk vanaf Schiphol:

De hoogtste concentraties as in de lucht zijn Nederland waarschijnlijk rond 15.00 voorbij, maar dat houdt in dat er nog steeds as in de lucht zal zijn. Daarnaast ligt Nederland nog door de wolk ingesloten aan de oostkant. Verder ligt de wolk over heel Europa (van Noorwegen tot Spanje en van Engeland tot Turkije)

KLM heeft aangegeven weer te willen gaan vliegen vanmiddag (als mogelijk), maar kan alleen richting het westen. Als dit mogelijk blijkt, zal verkeer van en naar de VS weer starten.

Misschien uiteindelijk een alternatief, via VS? Moet je wel de hele wereld over! Eerst maar weer afwachten wat het weer gaat doen. Ik zal updates geven als ik meer weet...

Koen

nou, ik zit waarschijnlijk nog wel even in Bangkok. Alle vluchten zijn nog steeds gecancelled en ze hebben geen idee wanneer ze weer vliegen. en dan hebben de mensen die al langer vastzitten voorrang. De vulkaan zelf is ook nog lekker bezig, dus ik vrees dat het nog wel een aantal dagen (zo niet langer) gaat duren. De situatie is sowieso niet echt duidelijk. Maar goed, we merken wel hoe alles gaat lopen.
xxx

Reinier

volgens de VAAC (Volcanic Ash Advisory Center) zal het aswolk probleem in ieder geval tot en met maandag gaan aanhouden. Omdat de vulkaan naast stoom opnieuw as in de lucht aan het blazen is wordt het probleem waarschijnlijk nog erger.

Nederland (EuroControl) heeft nu al besloten dat er vandaag geen vluchten worden toegestaan en morgen waarschijnlijk ook niet. Ik hoop op een positiever bericht op korte termijn.

Reinier

De KLM is druk bezig om testvluchten uit te voeren boven Nederland om te kijken hoe erg het echt is. Tot nu toe zijn daar geen problemen bij geconstateerd. Als alle vluchten probleemloos verlopen wil KLM toestemming om weer te gaan vliegen.

Vliegbewegingen vanuit het buitenland zijn voorlopig nog niet aan de orde, alle buurlanden hebben ook de luchtruimen gesloten.

Ook andere landen zijn met testvluchten bezig. Als hier geen problemen bij ontstaan kan het zijn dat het luchtruim weer vrijgegeven gaat worden. Helaas is dit een kwestie van afwachten, maar de maatschappijen willen erg graag de lucht in.

Richard

Hai Koen,


Had eigenlijk gedacht om je een welkomstmailtje te kunnen sturen, maar dat gaat dus eventjes niet door.
Al het goede komt uit IJsland!
Succes met (het wachten op) je vlucht, en tot ziens.


Grtjs

Richard

Coralie

Ik kan niks anders zeggen dan BALEN. Hoop dat je er niet zo zielig bij zit als te zien is op de journaalbeelden... :S
Succes in ieder geval. x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!