KoendeGeus.reismee.nl

eerste dagen thailand/Bangkok

Hallo allemaal,

bij deze mijn eerste update vanuit Thailand. De 26ste aangekomen na in totaal ongeveer 12 uur reizen (zonder slaap). Met de bus vanaf het vliegveld naar de stad en het laatste stukje met de tuktuk. De warmte viel me gelukkig mee. Het was al avond, dus geen brandende zon en in ieder geval al een beetje afgekoeld. Na een klein rondje gelopen te hebben naar bed gegaan. De volgende dag opgestaan met het idee om naar het grand palace te gaan. Het was echter een boeddhistische feestdag en onderweg kwam ik een leraar tegen die pauze had en die heeft toen geregeld dat een tuktuk me naar twee tempels(onder andere wat inthara wihan; grote staande boeddha) zou brengen (gratis entree vanwege de dag), naar de T.A.T. (toerist information) en uiteindelijk af zou zetten bij het grand palace. Ongeveer 1.5 uur onderweg geweest voor uiteindelijk 40 baht (1 euro). Toen wilde ik het grand palace in, maar was niet degelijk genoeg gekleed (te korte broek) en om 15.00 ging het al dicht, dus had ook niet veel tijd meer, dus geskipt voor die dag. Een beetje rondgelopen (WARM!!!!) en uiteindelijk naar Wat phra Chetuphon gegaan; tempelcomplex met onder andere de reclining boeddha (liggend, 45m lang). Was een erg mooi complex! Vervolgens wilde ik terug naar het hostel lopen, toen een andere thai met me begon te praten en vertelde over mooie dingen en hij zou wel een tuktuk regelen (leek dus op eerder die dag), maar dit was een minder groot succes. Eerst werd ik naar een kleine tempel gebracht (niet echt boeiend), daarna werd ik naar een kleermaker gereden; wel even gekeken, maar niets gekocht. Vervolgens naar een andere T.A.T. (bij de eerste waren ze niet echt vriendelijk...). Daar uiteindelijk mijn trein geboekt en de eerste 2 nachten in een guesthouse in Chiang mai. Bij de eerste T.A.T. wilden ze alleen maar pakketten verkopen en vroegen ze meer voor een treinkaartje dan het werkelijk was (wist de prijs). so far so good. Maar toen zei ik tegen de chauffeur dat ik terug wilde naar mn hostel. Zegt hij, nou je hoeft maar 20 baht te betalen, maar omdat je zo kort binnen was bij de kleermaker heb ik geen coupon gekregen, zou je terug willen gaan. Ik zeg, nee; ik wil gewoon terug naar mn hostel. Hij pisseg en begint te rijden (een stuk agressiever) en stopt uiteindelijk voor een andere kledingwinkel. Ik zeg weer nee, ik wil gewoon terug. Hij nog pissiger (zegt niets meer) en gaat nog agressiever rijden. Met blokkerende remmen net een aanrijding voorkomen en uiteindelijk bij het hostel aangekomen. Ik heb gewoon 20baht gegeven en weggelopen. Uiteindelijk dus erg goedkoop, maar niet relaxed en de manier waarop je het wil. In ieder geval wel erg veel gezien gedurende de dag. Terug in het hostel een nederlandse jongen ontmoet die met een noors meisje onderweg was geweest en met hun samen gegeten 's avonds. goede maaltijd langs de weg voor 2-2.5 euro. Daarna met de taxi naar een wolkenkrabber gegaan waar een leuke bar zou moeten zijn op de hoogste verdieping. Viel vies tegen, al was het uitzicht wel mooi. Weer vertrokken en naar Khaosan road gegaan, waar alle backpackers (en mafkezen zitten (15 min lopen vanaf hostel)). Daar uiteindelijk een drankje gedaan, voetbal gekeken op een scherm en mensen gekeken. Was genoeg te zien; kraampjes, ladyboys en genoeg mensen onder invloed van 'iets'. Weer vertrokken toen er net nog een grote vechtpartij voor onze neus was. Daarna dus terug, nog wedstrijd van Arsenal afgekeken in het hostel en naar bed. De dag erna met dezelfde jongen en meisje naar het grand palace geweest. Was echt heel heet, bijna geen schaduw daar, maar zeker de moeite waard, want het was echt heel mooi! Daarna wat rondgelopen en uiteindelijk weer bij het hostel aangekomen. Daar vlakbij de boot over 1 van de kanalen genomen. Zo konden we ook wat van Bangkok bekijken vanaf de andere kant en met eigenlijk alleen maar locals, aangezien die veel gebruik maken van boten voor transport en die ook goedkoop zijn.

Na weer teruggekomen te zijn in het hostel en even gerelaxed te hebben, met de taxi naar Chinatown en daar rondgelopen en gegeten. De volgende dag met het noorse meisje en een engelse jongen naar een groot shoppingcentre geweest. Dit was de dag dat ik trein zou nemen naar Chiang mai. Dus uitgechecked en mn spullen in het hostel gelaten. Rondgekeken in het shoppingcentre; was airco, dus vond het wel best. de engelse jongen was net aangekomen en wilde kleren kopen en het noorse meisje vloog 's avonds naar huis en wilde ook van alles kopen, dus veel gezien. Zelf niets gekocht, behalve een plug voor het thaise stroomnetwerk voor mn australische telefoon.

Terug naar het hostel, gedouched (iedere dag minimaal 2 keer), gegeten en met de taxi naar het station. De trein vertrok denk ik een uur te laat. Had een bed gereserveerd. Die plaats was eerst een normale zitplaats en dan rond 21.30-22.00 wordt alles naar bedden omgebouwd. Viel me niet tegen en heb nog redelijk wat geslapen. In de ochtend wordt alles weer teruggeplaatst. Ik uiteindelijk rond 8.00 opgestaan. Uiteindelijk met een ruim een uur vertraging (ruim 15 uur durende trip voor ongeveer 19 euro) aangekomen in Chiang mai en naar het guesthouse gebracht. nu dus een kamer voor mezelf, dus misschien wat lastiger om contact te maken, maar dat zien we wel weer. Het is hier wel wat koeler dan Bangkok en waarschijnlijk is alles op loopafstand, dus ik ga zo eens rondkijken. Chiang mai is voornamelijk bekend van trekking die je hier kan doen (meerdaags, evt met olifanten, etc). Ik wil denk ik ook wel een dagtocht doen, dus ook daar maar eerst eens over rondkijken. Het guesthouse biedt wel van alles aan, maar wil eerst zien wat er allemaal is. Ook wil ik hier wat informatie proberen in te winnen over het reizen naar Laos en of ik van tevoren wat moet regelen.

Nou, iedereen is zo weer op de hoogte. Oh, nog even een tip voor iedereen. Ik ben bereikbaar per sms op mijn nederlandse nummer, dus dat is waarschijnlijk een stuk voordeliger en ik weet niet hoelang mijn australische nummer nog werkt.

Het beste in Nederland en we horen van elkaar! Dikke knuffel Koen

Reacties

Reacties

Helma

Hey Koen,

Dat is even omschakelen denk ik van Down under naar Azië. Ik lees dat dat prima gaat! In Chiang Mai heb ik ook in een questhouse gezeten. Was echt super! Niet duur, lekker eten en dichtbij 'centrum'. Het heet Lai tai questhouse: http://www.laithai.com/
Adres is: 111/4-5 Kotchasarn Rd., Chiang Mai, 50100, Thailand. 053-271 725
Wie weet als je tijd/zin hebt om nog te verkassen is dit een goede optie.
Vanuit daar heb ik ook een dagtrip geboekt met olifanten en bambooraften. Ook kun je met een scooter de omgeving verkennen.
Have fun!!

Liefs, Helma.

Angi

Haj! Zoals Helma al schreef. Erg wennen zo. Ik zou een 3daagse-2 nachten tour doen. Ook geraft (en bijna verdronken...) en op olifanten gezeten. Ik heb het via Pandaguesthouse geregeld. Was echt ok. 2 gidsen. 1 voor de groep en 1 achter de groep. Samen gekookt. In dorpjes verbleven. Echt super. Vervoer naar Laos kun je het beste zelf regelen zodra je in Chiang Rai bent. Niet te veel via guesthouses regelen als je het zelf kunt regelen. Guesthouses boeken en checken gaat goed via Hostelworld. Have fun! Enne....contact maak je zo...hoef je niet voor in een dorm te liggen. Ik ben heel weinig alleen geweest. Hé! Veel plezier! Enne van die tuktuks in BKK. Is algemeen bekend. Je moet je eigen plannetje maken en dan gratis meerijden en voor de vorm naar een juwelier of kleermaker gaan. Geniet! Geniet! Hier is het koud en vorige week heel erg veel regen. Ciao! Angi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!